Vieno lyderiaujančių duonos produktų gamintojų Baltijos šalyse „Fazer Bakery Baltic“ Lietuvoje atstovaujama įmonė „Fazer Lietuva“, prekiaujanti duonos gaminiais, pažymėtais „Gardėsio“ prekės ženklu, pernai skaičiavo daugiau nei 18 mln. eurų pardavimus. Atsižvelgdama į besikeičiančius klientų įpročius, įmonė pastaraisiais metais nestigo naujų produktų ir modernių sprendimų.

„Per praėjusius metus susidūrėme su nemažai iššūkių: pandemijos padariniais ekonomikai ir vartotojų pasirinkimams, augančiomis įvairių išteklių ir produktų kainomis, brangstančiomis logistikos paslaugomis. Pandemijos padariniai bei nauji iššūkiai atsivijo ir šiemet – pasaulį sukrėtęs karas paveikė ne tik socialinę, bet ir ekonominę erdvę. „Fazer“ grupė priėmė ryžtingus sprendimus pardavę dukterinę įmonę, nutraukę visą eksportą ir sustabdę investicijas Rusijoje.

Pasiekti teigiamų rezultatų mums padėjo aktyvus rinkos pokyčių stebėjimas, gamybos procesų ir pačių gaminių tobulinimas, siekiant įsiklausyti į klientų poreikius bei pasiūlyti kokybiškus, inovatyvius produktus, nešančius pridėtinę vertę“, – sako Anne Mere, „Fazer Bakery Baltic“ generalinė direktorė.

Auga susidomėjimas moderniais kepiniais

Augančios energijos išteklių kainų bei darbo jėgos iššūkiai paskatino įmonę dar įdėmiau peržvelgti gaminamų produktų krepšelį. Duona Lietuvos kultūroje užima itin svarbų vaidmenį, o daugelis žmonių be jos neįsivaizduoja savo kasdienės mitybos. Pastaraisiais metais pastebimi ne tik pasikeitę klientų pirkimo įpročiai, bet ir modernėjantis požiūris į duonos produktus.

Lietuvių pirkimo įpročiams didelę įtaką padarė pandemija ir karantinas – „NielsenIQ“ tyrimo duomenimis*, 58 proc. lietuvių kartą į savaitę apsiperka dideliais kiekiais. Duona ir šviežiai kepti gaminiai yra viena iš labiausiai išaugusių internetu perkamų prekių kategorijų – 2021 metais ji siekė 38 proc., o 2022 metais – 51 proc. Nors daugelis pirkėjų stengiasi taupyti įsigydami prekes pasinaudojant nuolaidų pasiūlymais (52 proc.), tačiau 49 proc. pirkėjų teigia, kad taupo pirkdami tik būtiniausius produktus ir mažindami prabangos prekių kiekį. Tokių pirkėjų skaičius pakilo 4 proc., palyginti su 2021 m.

„Aukštos kokybės kepinių paklausa nesumažėjo, tačiau pastebime, kad vartotojai dažnai renkasi didesnes duonos pakuotes. Tradicinės ruginės duonos vartotojų ratas kasmet vis siaurėja, bet tai neužkerta kelio pirkėjams išbandyti modernesnių kasdienai skirtų produktų, tokių kaip skrudinimui skirta sumuštinių duona, mėsainių bandelės, tortilijos, poliarinės duonelės ir kt. „NielsenIQ“ duomenimis**, modernių formatų produktų pardavimai Lietuvoje šiemet išaugo net 19 proc.“, – sako A. Mere.

Praėję metai atnešė ne tik naujienas, bet ir džiugius laimėjimus bei tarptautinį pripažinimą. „Gardėsio“ SĖKLŲ šviesi duona pelnė ne tik lietuvių simpatijas, bet ir prestižinį „NielsenIQ“ apdovanojimą „Sėkmingiausios naujovės produktas“ duonos kategorijoje.

Naujos linijos vystymas ir dėmesys tvarumui

Šiais metais  „Fazer Lietuva“  atsinaujino ir pristatė naują prekės ženklo „Gardėsis“ logotipą. Daugelį metų Lietuvoje gyvuojantis ir kiekvienam atpažįstamas vizualinis identitetas pasikeitė į tvaresnę, minimalistinę versiją. Naujame logotipe vyrauja tradicijos persipynusios su modernumu, o kartu su juo įmonė žada įdiegti dar daugiau inovatyvių sprendimų.

Įmonė išplėtė praėjusiais metais subrandintą idėją – liniją „Bočiai“ papildė juoda duona su viso grūdo miltais. Taip pat tęsiamas iškyloms skirtų „Fazer Street Food“ gaminių vystymas.

Kadangi Baltijos šalyse stebimas augantis susidomėjimas skrudinimui tinkama duona, 2022 m. gegužę, Latvijoje, „Fazer Bakery Baltic“ pristatė naują, skrudinimui skirtų produktų, liniją, kuri padidins esamus gamybos pajėgumus net 30 proc. Naujos linijos vystymui ir pristatymui investuota 3,8 mln. eurų. Anot A. Mere, ši naujoji moderni linija ne tik suteiks galimybę dar labiau plėsti asortimentą kitose šalyse, bet ir sumažins anglies dvideginio emisiją vienai gamybos apimčiai.

„Šiuo metu „Fazer Latvija“ kepykla Uogrės mieste vos per dieną pagamina apie 21 toną skirtingų skrudinimui skirtų produktų, kurie nugula visų Baltijos šalių prekybos centrų lentynose“, – priduria A. Mere.

*AC „NielsenIQ“ tyrimas „Shopper Trends 2022 birželis“

**AC „NielsenIQ“ šviežios pakuotos duonos rinka, 2021 vs 2022 m. liepa.

Apie „Fazer Lietuva“:

Lietuvoje „Fazer Bakery Baltic“ atstovauja UAB „Fazer Lietuva“ – viena pirmaujančių kepyklų šalyje, prekiaujanti duonos gaminiais, pažymėtais „Gardėsio“ prekės ženklu. Kaune esančioje kepykloje šiuo metu dirba per 220 darbuotojų. Populiariausi įmonės prekių ženklai – „Sumuštinių“, „Jorė“, „Bočių“, „Sėklų“ duonos. Žinomiausi „Fazer“ saldumynų prekių ženklai Lietuvoje yra „Karl Fazer“ ir „Geisha“.

Apie „Fazer“ grupę:

„Fazer“ – tai unikalias maisto patirtis siūlanti kompanija, kviečianti žmones mėgautis geriausiomis dienos akimirkomis. Kompanija gyvuoja jau 131 metus – tai finansiškai stiprus rinkos žaidėjas, turintis aiškią ateities strategiją. „Fazer“ orientuojasi į greito apyvartumo prekių kategoriją, veiklą vykdo septyniose šalyse ir eksportuoja į dar 40. 2021 m. „Fazer“ grupės grynieji pardavimai siekė 1,1 mlrd. eurų, joje dirbo virš 8 500 darbuotojų.