Penktadienį, birželio 9 d., „Fazer Lietuva“ kepykloje atidarytos naujos gamybinės patalpos, į kurias investuota 1.7 mln. eurų. Prasiplėtusioje kepykloje jau veikia nauja duonos užkandžių gamybos linija, skirta patenkinti vis didėjantį šių produktų poreikį rinkoje. Planuojama, kad kepyklos duonos užkandžių eksporto apimtys padidės penkis kartus, taip pat pradedamas eksportas į naują užsienio rinką – Rusiją.

„Nors Lietuvoje didžiąją duonos rinkos dalį vis dar užima tradiciniai kepalai, pirkėjai darosi vis išrankesni ir ieško įdomesnio, netradicinio skonio ar formos gaminių, tarp kurių yra ir duonos užkandžiai. Todėl nusprendėme investuoti būtent į šių produktų kategorijos gamybos apimčių didinimą, kuris leis patenkinti vietinės rinkos poreikius ir padidins eksporto apimtis. Verslo prasme mums tai reiškia geresnes sąlygas įmonės darbuotojams, mažesnę priklausomybę nuo vietinės rinkos ir didelį žingsnį į naują kategoriją“, – atidarymo metu sakė „Fazer Bakery Baltic“ generalinis direktorius Mindaugas Snarskis.

Anot įmonės vadovo, duonos užkandžiai rinkoje vis dar yra naujiena, tačiau turi didelį potencialą. M. Snarskis tikisi, kad naujai gamybos linijai įsibėgėjus, duonos užkandžių segmentas „Fazer Lietuva“ produktų, atstovaujančių „Gardėsio“ prekės ženklą, krepšelyje galėtų sudaryti 7-8 procentus bendros apyvartos. 

Penkis kartus didesnis eksportas

Anot „Fazer Bakery Baltic“ vadovo, duonos užkandžių kategorija – palankesnė eksportui nei kitos duonos rūšys.

„Duonos užkandžių palankumą eksportui lemia kelios priežastys. Visų pirma, duonos užkandžiai – ilgesnio galiojimo produktas, todėl jį paprasčiau eksportuoti. Antra – duonos užkandžiai yra tarptautiškesnis produktas, tinkamas daugiau skirtingų rinkų. Jei, pavyzdžiui, ruginė duona su kmynais lietuviui tinka ir net kelia tam tikrus sentimentus, esto skoniui ji gali netikti visai. Tačiau užkandžiavimo srityje tendencijos ir skonio profilis yra panašesnis, o tai lemia paprastesnę plėtrą į kitas rinkas“, – sako M. Snarskis.

Įmonė jau pradeda vežti pirmąsias duonos užkandžių produkcijos partijas į Rusiją, šiuo metu duonos užkandžiai jau eksportuojami į Daniją, ateityje planuojama plėstis  į Suomijos rinką.

„Rusijos rinka patraukli savo dydžiu – populiacija siekia 140 mln. gyventojų. Be to, mūsų kepykla orientuojasi į ruginės duonos užkandžius, o ruginė duona ir rugys apskritai yra kur kas labiau pripažįstami šiaurės Europos šalyse nei pietų Europoje, kur dominuoja kvietiniai produktai. Be to, „Fazer“ grupė turi savo kepyklas tiek Rusijoje, tiek Suomijoje, tad mums kur kas paprasčiau šiose valstybėse kurti naujas verslo galimybes“, – teigia M. Snarskis.

Gamybinių patalpų atidaryme dalyvavęs ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius taip pat pabrėžė eksporto svarbą ne tik „Fazer Lietuva“ įmonei, bet ir visai visuomenei.

„Mūsų valstybės, kaip atviros rinkos, eksporto variklis yra gyvybiškai svarbus. Džiaugiuosi, kad diegiamos pažangios technologijos bei nauji paklausūs produktai padeda įmonėms plėsti eksporto apimtis bei atrasti naujas rinkas. Tikimės ir planuojame, kad lietuviškos kilmės prekių eksporto plėtra ir toliau spartės, tad svarbu ir toliau investuoti į gamybos modernizavimą bei inovacijas ir tokiu būdu didinti  įmonių konkurencingumą pasauliniu mastu“, – sako ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius. 

Geresnės darbo sąlygos

M. Snarskis teigia, kad būtent geresnės darbo sąlygos darbuotojams tapo viena pagrindinių priežasčių investuoti į plėtrą.

„Dėl mažėjančios populiacijos ir besikeičiančių vartojimo įpročių tradicinėms kepykloms kyla daug iššūkių, tačiau mūsų kompanija Lietuvoje auga septynerius metus iš eilės, tad natūralu, kad turime atsinaujinti ir plėstis. Pastaraisiais metais pajutome elementarų patalpų trūkumą – mūsų įmonė kepa duonos gaminius  visoms Baltijos šalims, eksportuoja, tad turimo ploto mums tapo per mažai. Šis patalpų praplėtimas pagerins sąlygas darbuotojams – tiek patogumo, tiek ir erdvės prasme. Be to, iki šiol duonos užkandžiai buvo kepami bandelių ceche, tad jiems persikėlus, šis cechas atsilaisvina ir sukuria mums daugiau erdvės naujoms skonio improvizacijoms“, – teigia „ Fazer Bakery Baltic“ vadovas.

„Fazer Lietuva“ kepyklos gamybinių patalpų atidaryme dalyvavęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis šią įmonę įvardijo kaip vieną svarbiausių miesto darbdavių.

„Džiaugiuosi, kad „Fazer Lietuva“ savo plėtrai pasirinko Kauną. Šią įmonę vertinu kaip vieną svarbiausių miesto darbdavių. Šiuo metu kepykloje dirba 240 kauniečių. Tikiu, kad šis skaičius su laiku dar labiau išaugs. Kaunas palaiko ir visuomet palaikys darbo vietas kuriančius verslus, kurie prisideda prie miesto augimo“, – sako V. Matijošaitis.

Po atidarymo „Fazer Lietuva“ kepyklos plotas išsiplėtė beveik ketvirtadaliu – 3,6 tūkst. kv. m. ploto gamybines patalpas papildė dar 850 kv. m. pastatas, kuriame jau veikia duonos užkandžių gamyba, jiems skirtos naujos krosnys, duonos raikymo ir pakavimo įrenginiai.

Sveika gyvensena diktuoja madas

„Fazer Lietuva“ plėtrą duonos užkandžių kategorijoje paskatino ir sveikos gyvensenos mados. Įmonės užsakymu dar pavasarį „Spinter tyrimai“ atlikto tyrimo duomenimis, 7 iš 10 lietuvių renkantis duonos gaminius svarbus jos maistingumas, sveikumas. Šią tendenciją papildo ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys – 52 proc. lietuvių produktuose ieško sveikų ingredientų. M. Snarskis teigia, kad sveikatingumo tendencijos tampa aktualios ir užkandžiaujantiems.

„Visi vartotojų tyrimai, apklausos, net ir lentynos parduotuvėse rodo, kad užkandžių kategorija keičiasi. Jeigu prieš dešimt ar penkiolika metų ten dominavo bulvių traškučiai, šiandien mes galime rasti daug kitų alternatyvų. Be to, jeigu palygintume, kiek vietos duonos užkandžiams skiriama lentynose Lietuvoje ir Estijoje, tai pastarojoje – trečdaliu daugiau. Estai yra santykinai atviresni naujovėms, tačiau  matome, kad analogiškos tendencijos būdingos ir Lietuvos rinkai“, – teigia M. Snarskis.